مقاله وبلاگ

آموزش اتصال سرور از طریق کنسولVNC

شهریور ۵, ۱۳۹۸, نویسنده: ۰ نظر

آموزش اتصال سرور از طریق کنسولVNC

آموزش اتصال سرور از طریق کنسولVNC، در زمان استفاده از سرور مجازی امکان دارد در اثر تغییر بر روی شبکه ی سرورمجازی، نصب نرم افزار خاصی و یا موردی که دسترسی سرور شما از ریموت دسکتاپ و یا اس اس اچ مسدود کند پیش آید.

سرورمجازی که دارای پنل مدیرتی میباشند به شما این قابلیت را میدهند که در زمان به وجود آمدن مشکل شبکه ای شما از طریق کنسول به سرور متصل شوید و مشکل اتصال را حل کنید.

چنانچه سرور لینوکسی داشته باشید و دسترسی به ssh آن نداشته باشید می توانید از طریق گزینه‌ی Serial Console و چنانچه سرور ویندوزی داشته باشید به ریموت آن دسترسی نداشته باشید می توانید از طریق گزینه ی VNC، حتی در صورت قطع بودن اینترنت سرور، به آنها متصل شوید.

جهت اتصال به کنسول مدیریتی سرور می توانید از VNC استفاده نمایید. دقت داشته باشید که پیش نیاز استفاده از این کنسول نصب جاوا برروی سیستم لوکال می باشد.

آموزش اتصال سرور از طریق کنسولVNC

آموزش اتصال سرور از طریق کنسولVNC

مراحل آموزش گام به گام اتصال به سرور از طریق کنسول VNC

مراحل آموزش گام به گام اتصال به سرور از طریق کنسول VNC عبارتند از:

بعداز اتمام مراحل نصب جاوا می توانید وارد پرتال کاربری شده و در قسمت سرویس ها، سرویس مجازی موردنظر را انتخاب کرده و روی گزینه فعال کلیک نمایید.

  1. وارد ناحیه کابری شوید و بخش سرویس را انتخاب کنید.
  2. سرور مجازی که تمایل دارید به آن متصل شوید را انتخاب کنید.
  3. پس از نمایش اطلاعات سرور از بخش مدیرت سرور گزینه ی VNC را انتخاب کنید.
  4. صفحه ای برای اتصال به محیط VNC نمایش داده میشود و گزینه ی Launch HTML 5 VNC Client را انتخاب کنید.
  5. وارد صفحه ی VNC شدید و سپس برای نمایش صفحه ی login و وارد کردن پسورد گزینه ی  send ctrlAltDel انتخاب کنید و پس از انتخاب صفحه ی login برای شما ظاهر میشود تا پسورد سرور را وارد کنید.
  6. پس از وارد کردن پسورد شما میتوانید به سرور متصل شوید تا مشکل سرور خود را حل کنید و تبریک شما موفق شدید به کنسول سرور متصل شوید.
مراحل آموزش گام به گام اتصال به سرور از طریق کنسول VNC

مراحل آموزش گام به گام اتصال به سرور از طریق کنسول VNC

کاربرد کنسول VNC

vnc مخفف کلمه Virtual Network Computing هست یعنی در عمل مثل همان remote desktop connection ویندوز که از این به بعد به آن میگوییمRDC عمل میکند ولی تفاوت های زیادی دارد و RDC صرفا برای ویندوز ساخته شده در حالی که vnc میتواند گستره ای فرا تر از سیستم عامل رو شامل شود.
برای 2 موقع خیلی کاربرد VNC دارد عبارتند از:
  1. برای کار در محیط گرافیکی لینوکس از راه دور.
برای این که در سیستم عامل لینوکس بتوانیم در محیط گرافیکی کار کنیم از آنجا که خیلی از نگارش های لینوکس بخصوص اونایی که تو سرورهای مجازی استفاده میشوند از اول رابط گرافیکی ندارند باید ابتدا روی انها یک رابط گرافیکی نصب کرد که به او remote desktop میگویند و remote desktop های مطرح لینوکس KDE , Gnome میباشند که هریک محیط مجزای خود را دارند حال که لینوکس ما رابط گرافیکی دارد باید به آن از یه راهی وصل شویم که ان راه همان VNC است پس VNC رو نصب کرده و برای اتصال کانفیگش میکنیم حال از سمت کامپیوتر خود با استفاده از برنامه هایی مانند real vncکه اتصال VNC رو بر قرار میکنند میتوانیم به محیط گرافیکی لینوکس سرور خود دست بیابیم.

2.برای مدیریت سرور خارج از سیستم عامل

یکی از کار های مدرنی که در مجازی سازی انجام میشود استفاده از همین vnc برای مدیریت بهتر سرور توسط خود کابر هست که نیاز کاربر به واحد پشتیبانی سرور کم شود و خود او کار های اساسی سرور رو که عموما پشتیبانی ها انجام میدهند انجام دهد و مانند نصب سیستم عامل یا کار هایی که خارج از سیستم عامل انجام میشود و همچنین مواردی که مثلا ما به RDCویندوز به هر دلیلی دسترسی نداریم و …
کاربرد کنسول VNC

کاربرد کنسول VNC

 

آرزو امیری

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.