مقاله وبلاگ

انواع سرور های ابری Cloud

اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۹, نویسنده: ۰ نظر

انواع سرور های ابری Cloud

انواع سرور های ابری Cloud سرور ابری سرور میزبان و مجازی است که توسط کاربران از طریق یک شبکه قابل دسترسی است.

سرورهای Cloud برای ارائه کارکردهای یکسان، پشتیبانی از همان سیستم عاملها (OS) و برنامه ها و ارائه ویژگی های عملکردی مشابه سرورهای فیزیکی سنتی که در یک مرکز داده محلی اجرا می شوند ارائه شده اند. سرورهای ابری اغلب به عنوان سرورهای مجازی، سرورهای خصوصی مجازی یا پلتفرم های مجازی شناخته می شوند.

ویژگی های سرورهای ابری عبارتند از:

  • دارای منابع اختصاصی میباشد، در صورت اتمام منابع اختصاصی (overload) هیچ تاثیری بر سرورهای ابری دیگر نخواهد داشت. این موضوع ثبات، امنیت و عملکرد بسیار بالایی را در سرورهای ابری به همراه خواهد داشت.
  • سرورهای ابری اقتصادی تر از سرورهای معمول (فیزیکی) میباشند چرا که با قیمت های مناسب تر، امکان خرید سرور با منابع بیشتر و در عین حال سریعتر برای کاربران وجود دارد. وب سایت شما بر روی سرورهای ابری خیلی سریعتر از سرورهای معمولی لود شده و در کنار هزینه کمتر میتوانید از بسیاری قابلیت های دیگر سرورهای ابری استفاده نمایید.
  • یکی از قابلیت های سرورهای ابری گسترش پذیری میباشد. بدین معنی که امکان ارتقاء منابع مانند CPU ،RAM ،HDD به سادگی انجام پذیر است به همین دلایل است که سرورهای ابری به سرعت پیشرفته و در بسیاری از موارد به سرورهای فیزیکی ترجیح داده می شوند.

سرورهای اختصاصی ابری، ترکیبی از سرور فیزیکی و تکنولوژی مجازی سازی می باشند. یک سرور ابری، سرور نسل جدیدی از سرورهاست با کیفیتی در حد سرور های اختصاصی، قیمتی کمتر از سرورهای اختصاصی و انعطاف پذیری بالاتری نسبت به همه انواع سرور های دیگر را دارا میباشد.

انواع سرور های ابری Cloud

انواع سرور های ابری Cloud

ویژگی و انواع سرور ابری

ویژگی و انواع سرور ابری عبارتند از:

  • سرورهای ابری عمومی یا public cloud serversرایج ترین عبارت سرور ابری یک ماشین مجازی (VM) است که یک ارائه دهنده ابری عمومی میزبان زیرساخت های خود است و با استفاده از یک وب به کاربران سراسر اینترنت ارائه می دهد؛ رابط یا کنسول مبتنی بر این مدل به طور گسترده ای به عنوان زیرساخت یک سرویس (IaaS) شناخته می شود.
  • سرورهای ابری خصوصی یا private cloud serverسرور ابری نیز ممکن است یک نمونه محاسباتی یک ابری خصوصی در محل باشد. در این حالت ، یک شرکت سرور ابری را برای کاربران داخلی در سراسر شبکه محلی و در برخی موارد ، به کاربران خارجی از طریق اینترنت نیز تحویل می دهد. تفاوت اصلی بین سرور ابری عمومی و یک سرور ابری خصوصی در این است که دومی در زیرساخت های خود یک سازمان وجود دارد، جایی که یک سرور عمومی در خارج از سازمان متعلق به آن است.
  • سرورهای ابری اختصاصی یا dedicated cloud server علاوه بر سرورهای ابری مجازی ، ارائه دهندگان Cloud همچنین می توانند سرورهای ابری فیزیکی را نیز عرضه کنند که در اصل سرور فیزیکی ارائه دهنده ابری را به یک کاربر اختصاص می دهند. این سرورهای اختصاصی ابری معمولاً در مواردی استفاده می شوند که یک سازمان باید لایه مجازی سازی سفارشی را مستقر کند، یا نگرانی های مربوط به عملکرد و امنیت را که اغلب با یک سرور ابری چند مستاجر همراه است ، کاهش دهد.
ویژگی و انواع سرور ابری

ویژگی و انواع سرور ابری

آرزو امیری

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.