مقاله وبلاگ

صفر تا صد راه اندازی سایت

بهمن ۸, ۱۳۹۸, نویسنده: ۰ نظر

صفر تا صد راه اندازی سایت

اطلاع از فرآیندها و نکات مهم در راه اندازی سایت، از مهم و اصلی‌ترین موضوعاتی است که کارفرما قبل از سفارش یک پروژه راه اندازی سایت، باید نسبت به آن آگاه باشد

با توجه به پیشرفت روزافزون فناوری اطلاعات و دسترسی اکثریت مردم به اینترنت ، راه اندازی یک سایت برای اکثر مشاغل لازم و ضروری است و موجب رونق کسب و کار شما می گردد.

در برخی موارد تنها راه اندازی سایت بمنزله راه اندازی یک کسب و کار است و شما می توانید در منزل خود و با لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی درآمد کسب کنید.

راه اندازی سایت به چند روش امکان پذیر است :

  • طراحی قالب با HTML/CSS و اجرای آن با (ASP.NET(MVC
  • راه اندازی سایت با قالب های آماده وردپرس
  • طراحی قالب در وردپرس

انتخاب هر یک از روش های بالا به هدف شما و دانش و تخصص شما بستگی دارد.
نکته مهم این است که HTML/CSS  بعنوان پایه و اساس جهت راه اندازی سایت می باشد. تسلط کامل شما به HTML/CSS نقش بسیار مهمی در موفقیت شما دارد.

زمانی که یکی از روش های ذکر شده را انتخاب نمودید باید هاست و دامنه خریداری کنید تا بتوانید قالب برنامه نویسی شده را روی آن به اصطلاح سوار کنید. واکنش گرایی یا همان ریسپانسیو بودن سایت شما بسیار مهم است چون کاربران شما ممکن است با گوشی یا تبلت سایت شما را بازدید نمایند.

نکته بسیار مهم دیگر این است که سایت شما سئو گردد تا گوگل در جستجوی کلمات کلیدی مربوطه، به کاربران سایت شما را در نتایج جستجو در رتبه های اول تا 5 نشان دهد .

به این صورت بازدیدکنندگان سایت شما روز به روز افزایش می یابد و موجب افزایش سرمایه شما می گردد.

صفر تا صد راه اندازی سایت

صفر تا صد راه اندازی سایت

مراحل راه اندازی سایت

مراحل و الویت‌‌ها راه اندازی سایت عبارتند از:

  • نوع سایت (شخصی یا تجاری)
  • سیستم مدیریت محتوا
  • تعداد کاربران و منابع مورد نیاز هاست
  • نوع و تعداد محتوا و صفحات سایت

مهم‌ترین مرحله قبل از راه‌اندازی و طراحی سایت و رسیدن به موفقیت در آینده، تحقیق در مورد آن است. باید سایت‌های فعلی که هم موضوع سایت شما راه اندازی شده‌اند را بررسی کرده و نقاط ضعف و قوت آن‌ها را شناسایی نمایید.

بعد از برنامه‌ریزی و مشخص کردن اهداف مورد نیاز برای راه‌اندازی و طراحی سایت، برای سایت خود باید دامنه (Domain) انتخاب کنید. دامنه معرف نام و برند شما خواهد بود.

برای راه اندازی سایت خرید هاست با توجه به منابعی که نیاز هست هاست را سفارش میدهید.

سایت همان ویترین فروشگاه شماست. برای اینکه ویترین جذابی داشته باشید، بر نوع طراحی سایت باید حساسیت به خرج دهید. علاوه بر اینکه تلاش می‌کنید طراحی سایت جذابی داشته باشید، به سادگی سایت هم باید دقت کنید. در طراحی سایت، تمرکز باید بر نمایش محصولات باشد و تا حد امکان پروسه خرید را برای مشتریان ساده کند.

یک بخش مهم در طراحی و راه اندازی سایت، انتخاب و تولید محتوا برای سایت است. محتوا مهم‌ترین بخش برای هر وب سایت است، زیرا این محتوای سایت است که باعث جذب کاربران به سایت شما می‌شود.

مراحل راه اندازی سایت

مراحل راه اندازی سایت

آرزو امیری

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.