مقاله وبلاگ

مقایسه سرور مجازی ایران و گرجستان

آذر ۶, ۱۳۹۸, نویسنده: ۰ نظر

مقایسه سرور مجازی ایران و گرجستان

سرور مجازی گرجستان در مقایسه با استفاده از دیگر سرورهای خارجی طرفداران بیشتری دارد. این لوکیشن جز محدود لوکیشن های ارائه سرویس در اینترنت بوده که ضمن نزدیک بودن سرورها با کشور ایران از کمترین Ping، Latency یا کمترین پینگ و تاخیر دارا می باشد و به همین علت سرعت دسترسی به سایت های میزبانی شده در این موقعیت بسیار سریع تر می باشد.

سرورهای مجازی اختصاصی (VDS) گرجستان در دیتاسنتر معتبر ایران وی پی اس، واقع در مرکز تفلیس با پورت 1Gbps، هارد دیسک های پر سرعت SSD، حافظه های DDR3 و پردازنده نسل جدید اینتل در ایران وی پی اس ارائه می شود. ایران وی پی اس، اولین سرویس دهنده سرورهای مجازی پرسرعت SSD موقعیت گرجستان در ایران می باشد.

ایران وی پی اس برای میزبانی سرور های مجازی ایران از دیتاسنتر پارس آنلاین (تهران) استفاده می کند که با توجه به فاصله کمتر سرعت بارگذاری وب سایت شما در داخل ایران 4 برابر افزایش پیدا می یابد و همچنین امکان دسترسی به دیتا به صورت فیزیکی وجود دارد که دارای قیمت مناسبی نیز هستند. این سرورها قابلیت پشتیبانی از تمام سیستم عامل ها، دارای حافظه DDR3 و دیسک های SATA می باشد همچنین دارای فایروال سخت افزاری و نرم افزاری به همراه شبکه قدرتمند با پهنای باند 1 گیگابیتی مجهز به آنتی دیداس می باشد.

ویژگی های مشترک:

سرورهای مجازی گرجستان و ایران دارای مجازی ساز قدرتمند KVM می باشد که همانطور که میدانید این مجازی ساز منابع را به صورت اختصاصی به هر ماشین تخصیص می دهد و به همین علت این سرورها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشند همچنین این سرورها تحت مدیریت کنترل پنل حرفه ای SolusVM می باشد که به مشتریان اجازه نصب سیستم عامل دلخواه، روشن یاخاموش کردن سرور، مشاهده وضعیت مصرفی منابع و دسترسی به کنسول و VNC در هر ساعت از شبانه روز را می دهد.

نتیجه گیری کلی:

با توجه به بررسی های انجام شده توسط کارشناسان ایران وی پی اس، هر دو موقعیت ایران و گرجستان برای انتخاب میزبانی سایت های شما بسیار عالی است اما سرورهای گرجستان با توجه به عدم تحریمات خارجی امکان نصب کنترل پنل های  قانونی که در ایران تحریم هستند را دارا می باشد، مانند cPanel یا سیستم عامل CloudLinux و یا نصب گواهینامه های دیجیتال امنیتی معتبر نظیر Comodo و … .

مورد بعد که باید در نظر داشته باشید در سرورهای ایران به علت تحریمات و ناپایدار بودن لینک های ارتباطی و پهنای باند محدود دیتاسنترها رتبه سایت شما در گوگل ممکن است دچار آسیب شود اما در سرورهای گرجستان با توجه به پایداری بیشتر در لینک های ارتباطی با این مشکل مواجه نخواهید شد. همچنین سرورهای ایران دارای ترافیک ماهیانه مشخص و محدودی می باشند اما در سرورهای گرجستان می توانید از ترافیک ماهیانه نامحدود بهره مند شوید.

از این رو میتوان گفت سرورهای مجازی گرجستان با توجه به پایداری بیشتر در شبکه و عدم تحریمات شرکت های خارجی برای دریافت لایسنس ها و همچنین Ping و Latency پایین میتواند بهترین گزینه در سرویس دهنده های خارجی باشد.

مریم ممتاز

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.