مقاله وبلاگ

تغییر حجم هارد vps ویندوز 2016

خرداد ۱۲, ۱۳۹۹, نویسنده: ۰ نظر

تغییر حجم هارد vps ویندوز 2016

تغییر حجم هارد vps ویندوز 2016 سرور مجازی – Virtual Private Server یک قسمت کوچک از یک سرور است، دقیقا مانند یک واحد از یک ساختمان است. وقتی که یک سرور مجازی VPS تهیه می کنید، تمام فضای سرور مجازی به صورت اختصاصی در اختیار شما است. ولی شبکه و دسترسی به سرور که مانند راهرو یا آسانسور برای دسترسی به سرور مجازی هستند، به صورت اشتراکی است.

سرور مجازی اختصاصی (VPS) برای کسانی که سایت هایی که دیگر منابع هاست پاسخگوی نیازهای آن نیست و برای کسانی که می خواهند از سرویس های اشتراکی و مدیریتی استفاده کنند. برای کارگاه ها، کارخانه یا شرکت ها که نیاز به سرور جامع برای مدیریت وظایف و پروژه های خود دارند.

برای انتخاب سرور مجازی مناسب کار خودتان باید نیازهای خود را لیست کنید و طبق مطالب گفته شده سرویس مناسب خود را از شرکت ارائه دهنده خدمات تهیه کنید. مهمترین معیار های انتخاب سرور مجازی مقدار RAM ، HDD و موقعیت جغرافیای سرور است.

هارد سرور مجازی در تمامی تکنولوژی های سرور مجازی به صورت کاملا اختصاص است. فقط نحوه مدیریت هارد در مجازی ساز ها متفاوت است.

تغییر حجم هارد سرور مجازی ویندوز 2016

تغییر حجم هارد vps ویندوز 2016

آموزش مراحل تغییر حجم هارد سرور مجازی ویندوز سرور 2016

زمانی که سرور مجازی ( VPS ) وی پی اس را خریداری می فرمایید،سیستم به طور اتوماتیک،حجم معینی از هارد را به درایو سیستم عامل شما اختصاص می دهد،حال ممکن است این حجم،کمتر از حجم پلن خریداری شده ی شما باشد. این موضوع بدین معنا نیست که حجم سرویس شما کمتر از میزان پلن مذکور است،بلکه بدین معناست که مقداری از این فضا به درایو اصلی اختصاص داده و الباقی به درایوی اختصاص داده نشده است.

افزایش فضای هارد سرور مجازی ویندوز، بعد از انتخاب و خرید سرور مجازی ویندوز سرویس شما طبق تمپلیت های تعیین شده نصب و تحویل می شود و فضای آن باید توسط کاربر افزایش یابد.

مراحل تغییر حجم هارد سرور ویندوز 2016 عبارتند از:

بعد از ورود به ریموت دسکتاپ سرور ویندوز بر روی Start کلیک کنید و بعد گزینه Server Management را انتخاب نمایید

در صفحه جدید با نتخاب منو Tools بر روی گزینه Computer Management کلیک نمایید.

آموزش مراحل تغییر حجم هارد سرور مجازی ویندوز سرور 2016

آموزش مراحل تغییر حجم هارد سرور مجازی ویندوز 2016

با وارد شدن به صفحه جدید و انتخاب گزینه Disk Management بر روی درایو C کلیک راست نمایید و گزینه Extend Volume را انتخاب کنید در صفحه باز شده گزینه Next را کلیک کنید.

در پنجره بعدی هم با انتخاب گزینه Next وارد صفحه دیگری شوید و در پایان بر روی عبارت Finish کلیک نمایید.

با انجام این مراحل افزایش فضای هارد در سرور مجازی ویندوز اعمال شدو بدین ترتیب کاربر می تواند از تمامی فضای هاست خود استفاده کند.

هارد سرور مجازی ویندوز 2016

هارد سرور مجازی ویندوز 2016

آرزو امیری

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.