مقاله وبلاگ

رفع خطاهای ریموت دسکتاپ

اسفند ۲۸, ۱۳۹۹, نویسنده: ۰ نظر

رفع خطاهای ریموت دسکتاپ

رفع خطاهای ریموت دسکتاپ به معنای دسترسی به سیستم عامل رایانه ما از راه دور می باشد. در این حالت ما این امکان را در اختیار داریم که بتوانیم به رایانه خود در هر جایی دسترسی داشته باشیم. برای ریموت دسکتاپ نرم افزار های مختلفی وجود دارد که در ادامه این مقاله به بررسی آن ها می پردازیم. نرم افزار remote desktop  میتوانند هم بر روی سیستم عامل و هم به شکل مجزا باشند.

هر شاخه از دنیای شبکه در این زمینه هم ما شاهد ظهور چند نمونه نرم افزارها هستیم. در میان چند نوع نرم افزار remote desktop موجود ما می توانیم به نرم افزار هایی مانند VNC، AnyDesk، TeamViewer و چند مورد دیگر نام ببریم. در ایران دو نرم افزار TeamViewer و AnyDesk به عنوان شناخته شده ترین نرم افزار remote desktop هستند که از آن ها در اکثر شرکت ها و یا محیط های آموزشی استفاده می شود.

قبل از انکه بتوانیم از هر نرم افزار remote desktop در رایانه خود استفاده کنیم باید اجازه دسترسی در آن را فعال کنیم. این اجازه در اکثر ویندوزها (سیستم عامل ترجیحی ایرانیان)  (نسخه های هفت و هشت) به صورت زیر است. ریموت دسکتاپ در ویندوز به شکل زیر انجام می شود و با انجام این کار کامپیوتر شما امکان دسترسی از راه دور  به ویندوز را مجاز می کند.

  1. وارد بخش کنترل پانل ویندوز خود شوید.
  2. از میان آیکن های موجود به سراغ System بروید.
  3.  پس از باز شدن آن بر روی گزینه Remote کلیک کنید.
  4. از پنجره باز شده Allow remote connections to this computer  را انتخاب کرده و بر روی گزینه Ok کلیک کنید.
رفع خطاهای ریموت دسکتاپ

رفع خطاهای ریموت دسکتاپ

آموزش رفع مشکل ارور در ریموت دسکتاپ

1- خطای An internal error has occurred در ریموت دسکتاپ

گاهی برای ارتباط با ریموت سرور با خطای “An internal error has occurred” مواجه می شویم. این خطا اغلب به دلیل تنظیمات RDP یا تنظیمات امنیتی آن است. گزارش های زیادی از سمت کاربران وجود دارد که بیان می کند کاربران قادر به استفاده از Remote Desktop برای اتصال به سیستم دیگری نیستند. بر اساس گزارش ها، این مسئله از حالت عادی خارج شده و علت آن نیز عمل یا تغییرات خاصی از سمت کاربر نبوده است.

آموزش رفع مشکل ارور در ریموت دسکتاپ

آموزش رفع مشکل ارور در ریموت دسکتاپ

برای بررسی آن، ابتدا نرم افزار Remote Desktop Connection را در سیستم خود باز کنید و روی گزینه ی Show Options کلیک کنید تا تنظیمات آن برای شما باز شود.

سپس مطابق تصویر زیر، وارد بخش Experience شوید و تیک گزینه ی “Reconnect if the connection is dropped” را بزنید و سپس مجددا ارتباط با Remote را بررسی کنید.

2- تغییر در تنظیمات RDP در Group Policy Editor

در استارت سیستم خود Local Group Policy را جستجو کنید و بخش Edit group policy را باز کنید و وارد مسیر زیر شوید:

Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components > Remote Desktop Services > Remote Desktop Session Host > Security

در سمت راست، Require use of specific security layer for remote (RDP) connections را یافته و روی آن دومرتبه کلیک کنید تا تنظیمات آن باز شود. مطابق تصویر زیر تنظیمات را ست کنید و Apply را بزنید و سپس سیستم خود را ریستارت کرده و مجددا ارتباط با ریموت را تست کنید.

آموزش رفع مشکل ارور در ریموت دسکتاپ

آموزش رفع مشکل ارور در ریموت دسکتاپ

3- سرویس RDP را یک مرتبه ریستارت کنید!

در برخی موارد شکل با یک مرتبه ریستارت کردن سرویس RDP برطرف می شود. برای این مورد از استارت سیستم خود، Services را باز کنید و Remote Desktop Service را بیابید و روی آن دومرتبه کلیک کنید و بخش Startup Type را روی Automatic ست کرده و Apply بزنید. سپس گزینه ی restart را انتخاب کنید. پس از ریستارت کامل سرویس، مجددا ارتباط با ریموت را تست کنید.

با راهکارهای اعلام شده باید مشکل رفع شود. اگر با خطایی مواجه بودید، از طریق کامنت در همین پست و یا ارسال تیکت به واحد پشتیبانی با ما در ارتباط باشید.

4- تغییر پورت Remote Desktop Connection:

در بسیاری از مواقعی که خطای “An internal error has occurred” در اتصال به ریموت رخ می دهد، مورد با تغییر پورت ریموت سرور به یک عدد چهار رقمی، رفع خواهد شد که برای انجام آن می توانید از نرم افزار RDP Port Changer برای تغییر پورت استفاده بفرمایید و در اتصال های بعدی اطلاعات در قسمت Computer را به صورت زیر وارد کنید:server’s ip: port number

 

 

آرزو امیری

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.