مقاله وبلاگ

میزبانی وب FTP و مزایای آن

اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۰, نویسنده: ۰ نظر

میزبانی وب FTP و مزایای آن

میزبانی وب FTP و مزایای آن، FTP یکی از پروتکل‌های پراستفاده در توسعه‌ی وب بوده که آشنایی با این پروتکل و آگاهی از سازوکار آن برای افراد فعال در حوزه‌ی مفید است.

میزبانی وب FTP و مزایای آن، میزبانی وب پروتکل انتقال فایل که بیشتر به عنوان میزبانی وب FTP یا هاست FTP شناخته می شود، فناوری است که برای بارگذاری و بارگیری فایل ها از سرور استفاده می شود.

میزبانی وب FTP و مزایای آن، هاست FTP واسطه پرونده ها در سراسر شبکه جهانی وب (یا www) است. میزبانی وب FTP توسط اکثر کاربران و صاحبان وب سایت ها استفاده می شود و در سیستم شما بارگذاری می شود تا امکان بارگیری مطمئن را به شما ارائه دهد. این پروتکل برای کسی که مکررا انتقال پرونده ها از یک سرور به سرور دیگر را انجام می دهد متداول است. از کل میزبانی وب FTP رایج ترین پروتکل است که فایل های کوچک را با سهولت به فایل های بزرگتر انتقال می دهد. هاست FTP برای هر سازمانی که با داده ها سر و کار داشته باشد بهترین انتخاب است.

هر نوع داده مربوط به قیمت گذاری یا اطلاعات شخصی نظیر اطلاعات کارت بانکی و… با اطمینان و بدون عیب منتقل می شود. هک کردن یک موضوع رایج در اینترنت بوده و هست و هکرها می توانند هرگونه داده از سیستم شما را ردیابی یا ترک کنند.توصیه می شود برای جلوگیری از خرابکاری هکرها ، از سرور FTP استفاده کنید. FTP کمک می کند تا فایل های MB و GB را با سرعت و بدون هیچگونه انسداد بارگیری کنید. استفاده از این نوع هاست محدودیتی برای انتقال فایل وجود ندارد.

"<yoastmark

میزبانی وب FTP و مزایای آن

هاست FTP چیست

هاست FTP به شما فضا و پهنای باند کافی می دهد و با MySQL پشتیبانی می شود. برای استفاده شخصی و یا استفاده های دیگر، سرور میزبانی وب FTP بهترین گزینه ای است که می توانید داده ها را با اطمینان و امنیت کامل انتقال دهید. با استفاده از این پروتکل شما می توانید نامه الکترونیکی را از طریق اینترنت ارسال کنید که از طریق اینترانت ارسال نمی شود.

Intranet مخصوص تجارت است و محدودیت های خاصی دارد که به دلیل آن فایل های MB یا GB منتقل نمی شوند. فقط با FTP می توان همه پرونده های بزرگ یا کوچک را به راحتی انتقال داد. دانلود فایل های صوتی و تصویری یا آپلود در هاست یا سرور مجازی ، وجود این پروتکل در سیستم شما ضروری است.

هاست FTP چیست

هاست FTP چیست

مزایای استفاده از هاست FTP

با هاست FTP بسیاری مزایا به دست می آورید.

  • برخی از این مزایا فضا و پهنای باند نامحدود، استفاده نامحدود از فضای دیسک ، سرعت بالای انتقال فایل و می توانید فایل ها را رمزگذاری شده ارسال کنید و بسیاری از کاربران می توانند با دسترسی به همان سرور مجازی یا هاست، فایل را به راحتی دانلود کنند.
  • با هاست FTP می توانید هر کاری را انجام دهید که سرورهای معمولی نمی توانند با این حال شما باید اطمینان داشته باشید که بهترین هاست FTP را در اختیار دارید.
  • ارائه دهندگان هاست FTP بسیاری در بازار موجود هستند.
  • شما می توانید با راهنمایی های صحیح و پشتیبانی خوب، هاست خود را پیکربندی و نصب کنید.
  • برای تحقق نیازهای شغلی و سازمانی شما باید جدید ترین فناوری هاستینگ را مدنظر داشته و خریداری کنید.
  • FTP به انتقال بازی ها و بارگیری آنها به راحتی کمک می کند.
  • طراحان وب، برنامه نویسان وب، توسعه دهندگان وبسایت، برنامه نویسان بازی های رایانه ای، تمام کاربران اینترنت و حتی افراد مستقر در خانه اکثرا از میزبان وب FTP برای دسترسی سریع تر و بهتر استفاده می کنند. با این وجود برای دسترسی آسان تر و سریع تر سیستم کاربر (کلاینت) نیز دارای FTP باشد و از پروتکل پشتیبانی کند.

آموزش ایجاد ftp و استفاده از آن

برای آپلود و دانلود فایل هایی که در سایت (هاست) قرار دارند از دو روش می توان استفاده کرد:

  1. استفاده از File Manager

استفاده file manager از طریق ورود به کنترل پنل هاست امکان پذیر است، در این روش امکان دانلود و آپلود تمام فایل ها، ایجاد فولدر، آرشیو کردن فایل ها (Zip)، از آرشیو خارج کردن فایل ها (UnZip)  کپی و جا به جایی فایل ها امکان پذیر است. این روش به دلیل استفاده از پروتکل http از سرعت بالایی برخوردار نیست و این مشکل بزرگ استفاده از file manager می باشد.

  1. پروتکل FTP

روش دوم معمولا (بیش از 90%) مورد استفاده قرار می گیرد. دلیل محبوبیت استفاده  اف تی پی سرعت بالای و دسترسی آسان و سریعتر به فایل ها می باشد. پروتکل FTP سازو کار متفاوتی با http دارد و همان طور که از نام آن پیداست (File Transfer Protocol) این پروتکل مخصوص انتقال فایل می باشد.

نحوه ایجاد و اتصال FTP در هاست

اگر هاستی که شما خریده اید قابلیت ایجاد اکانت ftp را داشته باشد  پس از ورود به پنل هاست به قسمت ftp بروید و از طریق قسمت Create FTP Account نام کاربری و رمز عبور را جهت اتصال به FTP انتخاب کنید. در کنترل پنل DotNetPanel موقع ایجاد وب سایت می توانید تیک Create FTP را بزنید تا همزمان با ایجاد وب سایت اکانت ftp هم ساخته شود. توجه کنید نام کاربری و پسورد اکانت ftp با اکانت هاست فرق دارد و این دو را به جای هم استفاده نکنید.

نحوه اتصال به FTP

برای اتصال به ftp ابتدا باید یک نرم افزار ftp در سیستم خود نصب کنید. نرم افزار های زیادی در این رابطه وجود دارد ولی بعضی از آنها دارای نقایص و قطعی هستند. نرم افزاری که ما به شما پیش نهاد می کنیم CUTE FTP می باشد که می توانید از لینک زیر یا سایت های دیگر آن را دانلود و نصب کنید:

دانلود نرم افزار CUTEFTP برای اتصال به ftp

پس از دانلود و نصب وقتی نرم افزار را باز می کنید در قسمت site manager سمت چپ نرم افزار راست کلیک می کنید و گزینه New ftp site را انتخاب می کنید. در این مرحله 4 قسمت را باید پر کنید.

Label: یک نام مستعار برای وب سایت مورد نظر. این نام اختیاری می باشد

Host Address: در این قسمت باید IP هاست مورد نظر نوشته شود. برای مثال IP هاست امریکا که ما ارائه میدهیم 204.93.156.140 می باشد. اگر آی پی هاست خود را نمی دانید یا باید از بخش پشتیبانی بپرسید و یا از سایتتان Ping بگیرید. طریقه پینگ گرفتن به این صورت است که از منوی استارت ویندوز خود CMD را تایپ کنید و اولین گزینه که یافت می شود را کلیک کنید. داخل پنجره سیاه رنگی که باز می شود به صورت زیر تایپ کنید و Enter بزنید:

ping: www.yoursite.com

پس از چند ثانیه یک آدرس 4 قسمتی که با نقطه از هم جدا شده اند نوشته می شود که این آدرس IP سرور سایت شماست.

Username , Password که در مرحله ایجاد ftp انتخاب کرده بودید. تمام مراحل کار همین است. حالا Connect را کلیک کنید تا به ftp متصل شوید. اگر Error گرفتید نشان می دهد یکی از موارد را به درستی وارد نکرده اید.

پس از Connect شدن در قسمت اصلی نرم افزار (سمت راست) فایل های هاست شما نمایش داده می شود که به راحتی با استفاده از Drag & Drop و یا Copy Paste فایل ها را دانلود و آپلود کنید. با این قسمت مثل سایر درایو های کامپیوتر خود برخورد کنید.

اگر در هنگام اتصال به ftp از شما آدرس Port خواسته شد باید این قسمت را از پشتیبانی هاست خود سوال کنید و داخل آن قسمت تایپ کنید. معمولا پورت 21 برای ftp استفاده می شود. پس حتما 21 را قبل از تحقیقات خود امتحان کنید.

آموزش ایجاد ftp و استفاده از آن

آموزش ایجاد ftp و استفاده از آن

آرزو امیری

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.