مقاله وبلاگ

آموزش جامع و دقیق نصب ماشین مجازی در ESXi :)

دی ۲۱, ۱۴۰۰, نویسنده: ۰ نظر

آموزش جامع و دقیق نصب ماشین مجازی در ESXi ماشین مجازی برنامه‌ای است که به عنوان یک رایانه مجازی عمل می‌کند. این برنامه بر روی سیستم‌عامل فعلی شما (که سیستم میزبان نام دارد) اجرا می‌شود و سخت‌افزاری مجازی برای یک سیستم‌عامل میهمان ارائه می‌کند. سیستم‌عامل میهمان دقیقاً مانند هر برنامه دیگری در یک پنجره بر روی سیستم‌عامل میزبان اجرا می‌شود.

ماشین‌های مجازی تنها به سیستم‌های عامل دسکتاپ محدود نیستند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید حتی اندروید را بر روی ویندوز 10 شبیه‌سازی کنید.

نصب ماشین مجازی در ESXi، ESXi یک سیستم‌عامل نصب‌شده بر روی مجموعه‌ای از سرورهای سازمانی است. ESXi توسط VMKernel طراحی‌شده است و ماشین‌های مجازی را جهت برقراری ارتباط مدیریت می‌کند.

ESXi آخرین ورژن از مجموعه نرم افزارهای VMware Hypervisor است، که مستقل از سیستم عامل می باشد و به طور مستقیم روی سخت افزار نصب می گردد. در این نرم افزار از تکنولوژی Bare Metal استفاده شده است و امکان مدیریت روی سخت افزار و منابع سیستم را فراهم می نماید. با استفاده از این نرم افزار می توان ماشین مجازی ساخت و همچنین فرآیند اختصاص منابع به ماشین مجازی را انجام داد. در واقع می توان گفت ESXi کنترل و مدیریت منابع سخت افزاری در بین ماشین های مجازی را انجام می دهد.

آموزش جامع و دقیق نصب ماشین مجازی در ESXiکاربرد ESXi بیشتر در سازمان ها مورد استفاده قرار گرفته است و مدیران از طریق آن می توانند اطلاعات لازم را از طریق یک فایل پیکر بندی شده بارگزاری نمایند. برای مدیریت سرور های ESX و سرور های مجازی دیگری که بر پایه آن ساخته می شوند می توان از سری نرم افزارهای مدیریتی VMware استفاده کرد. یکی از این نرم افزارها VMware vCenter Server می باشد که قابلیت مدیریت حرفه ای چندین سرور مجازی از سرورهای مختلف ESX را فراهم می کند.

آموزش جامع و دقیق نصب ماشین مجازی در ESXi - ایران وی پی اس

آموزش جامع و دقیق نصب ماشین مجازی در ESXi -ایران وی پی اس

آموزش نصب ماشین مجازی در ESXi

به‌منظور نصب ماشین مجازی در ESXi، کافی است تا مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

مرحله اول: ابتدا به ESXi یا vSphere Hypervisor از طریق هاست Vmware یا vSphere web client متصل شوید.

مرحله دوم: سپس فایل سیستم‌عامل ویندوز را در VMFS آپلود کنید. (این فایل ISO image است).

اگر از قبل فایل ویندوز را از اینترنت دانلود کرده‌اید، دیگر نیازی به ایجاد یک فایل جدید iso image نیست. در این مقاله ما از ویندوز سرور ۲۰۱۶ استفاده می‌کنیم.

همان‌گونه که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، نسخه‌ی Vmware vSphere قابلیت پشتیبانی از سیستم‌عامل را دارد:

آموزش نصب ماشین مجازی در ESXi - ایران وی پی اس

آموزش نصب ماشین مجازی در ESXi – ایران وی پی اس

مرحله سوم:ایجاد ماشین مجازی ویندوز، بر روی ماشین مجازی کلیک راست کرده و گزینه‌ی Create/Register VM را انتخاب کنید. بدین ترتیب فرایند نصب ماشین مجازی شروع خواهد شد:

پس‌ ازاینکه ایجاد ماشین مجازی را انتخاب کردید، مراحل نصب ایجاد ماشین مجازی جدید نشان داده خواهد شد. در این صفحه شما می‌توانید انتظارات خود را از ماشین مجازی تنظیم کنید. این تنظیمات شامل تعداد پردازنده‌ها، میزان حافظه، مقدار مخزن موردنیاز و کارت شبکه خواهد بود.

ماشین مجازی در ESXi - ایران وی پی اس

ماشین مجازی در ESXi – ایران وی پی اس

مرحله چهارم: مراحل نصب ماشین مجازی، قالبی را ایجاد می‌کند که توسط آن بعداً می‌توانیم سیستم‌عامل خود را نصب کنیم.

در ادامه بر روی گزینه‌ی Create a new virtual machine کلیک کنید.

سپس یک نام برای ماشین مجازی انتخاب کرده و بر روی Next کلیک کنید. این نامی است که در فهرست حاضر ظاهر خواهد شد و نباید با نام میزبان سیستم‌های عامل اشتباه گرفته شود. در اینجا ما نام “My First Windows VM” را وارد کرده‌ایم.

دومرتبه بر روی گزینه‌ی Next کلیک کرده و datastore مربوط به ذخیره‌ی فایل تنظیمات ماشین مجازی و دیسک‌های مجازی را انتخاب کنید. مجدداً بر روی Next کلیک کرده و مراحل نصب را ادامه دهید و مخزن datastore را انتخاب کنید تا از آن برای ذخیره‌سازی ماشین مجازی استفاده شود.

 نصب ماشین مجازی در ESXi - ایران وی پی اس

نصب ماشین مجازی در ESXi – ایران وی پی اس

مرحله پنجم: تنظیمات را شخصی‌سازی کرده و سخت‌افزار ماشین مجازی را پیکربندی کنید. سپس بر روی گزینه‌ی Next کلیک کنید. اطمینان حاصل کنید Datastore iso که قبلاً آپلود کرده‌اید را انتخاب کنید.

اندازه‌ی دیسک مجازی موردنیاز را انتخاب کنید از این دیسک برای نصب سیستم‌عامل استفاده خواهد شد. سایز دیسک به‌صورت پیش‌فرض انتخاب شده است، اما شما می‌توانید آن را افزایش دهید. سپس بر روی گزینه‌ی Finish کلیک کنید تا پیکربندی ماشین مجازی ایجاد شود ومراحل نصب ماشین مجازی در ESXi در این مرحله به پایان رسید.

آرزو امیری

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.