مقاله وبلاگ

اتصال به سرور مجازی از طریق موبایل

فروردین ۱۹, ۱۴۰۰, نویسنده: ۰ نظر

اتصال به سرور مجازی از طریق موبایل

اتصال به سرور مجازی از طریق موبایل مایکروسافت برای ارتباط و کنترل از راه دور محصولات ویندوز خود، پروتکلی با نام RDP توسعه داده، تا کاربران به راحتی بتوانند تنظیمات خود را انجام دهند.

اتصال به سرور مجازی از طریق موبایل Microsoft Remote Desktop به‌عنوان برنامه‌ای کامل در زمینه مدیریت سرور‌های مجازی توسط دستگاه‌های اندرویدی است که شرکت مایکروسافت آن‌را منتشر کرده است. تمامی کاربرانی که با سرور کار می‌کنند بدون شک بار‌ها از برنامه Remote Desktop Connection در ویندوز استفاده کرده و به‌وسیله آن سرور‌های مجازی خود را کنترل کرده اند. اپلیکیشن Microsoft Remote Desktop که هم اکنون آخرین نسخه آن را برای شما قرار داده‌ایم قادر است که همانند ویندوز به این سرور‌ها متصل شده و با امکاناتی مشابه و شبیه سازی شده، کنترل این سرور‌ها را در اختیار شما قرار دهد.

شما می‌توانید از هرکامپیوتری به سرور مجازی خود متصل شوید، همچنین می‌توانید با سرعت بالا و از طریق دستگاه‌های  iOS شامل (iPhone ،iPad یا iPod های لمسی) و همچنین با کمک دستگاه‌های Android نیز هر زمان که بخواهید به VPS خود دسترسی پیدا کنید. زمانی که شما در موقعیتی باشید که دسترسی به کامپیوتر و یا لپ تاب ندارید و نیاز داشته باشید تا به سرور مجازی متصل شوید، گوشی اندروید دستگاهی است که با استفاده از آن می‌توانید به سرور مجازی متصل شوید.

اتصال به سرور مجازی از طریق موبایل

اتصال به سرور مجازی از طریق موبایل

نحوه اتصال به سرور مجازی به اندروید

۱- یک برنامه کنترل از راه دور دسکتاپ Remote Desktop App برای خود دانلود کنید.

می‌توانید از طریق Google Play Store یک برنامه کنترل از راه دور دسکتاپ برای دستگاه Android خود دانلود کنید. در این قسمت چندین برنامه از جمله برنامه Remote Desktop Microsoft را مشاهده خواهید کرد.

اتصال به سرور مجازی از طریق موبایل

اتصال به سرور مجازی از طریق موبایل

۲- بعد از دانلود و نصب برنامه، به صفحه agreement کاربر هدایت می‌شوید، روی ACCEPT کلیک کنید.

۳- در مرحله بعد می‌توانید با کلیک بر روی علامت “+” در گوشه سمت راست بالای صفحه،اتصال خود را ایجاد کنید.

نحوه اتصال به سرور مجازی به اندروید

نحوه اتصال به سرور مجازی به اندروید

۴- اکنون باید جزئیات مربوط به ورود به سرور مجازی (آدرس IP و نام کاربری) خود را در قسمت‌های مشخص شده وارد کنید.

جزئیات مربوط به ورود به VPS عبارتند از:

PC Name: باید آدرس IP مربوط به VPS خود را در این بخش وارد کنید.

User name: شما این امکان را دارید که در هر بار اتصال سرور مجازی از طریق اندروید نام کاربری خود را وارد کنید یا اینکه می‌توانید بر روی علامت dropdown کلیک کرده و گزینه “Add user account” را انتخاب کنید که این حالت بیشتر توصیه می‌شود، بنابراین در این حالت نیازی نیست در هر بار اتصال، نام کاربری را وارد کنید.

پس از انتخاب “Add user account” از شما خواسته می‌شود نام کاربری و رمز عبور سرور مجازی خود را وارد کنید. اطلاعات لازم را وارد کرده و سپس روی “Save” ضربه بزنید.

برای اکثر VPS ها، نام کاربری پیش فرض “Administrator” است، مگر اینکه خود آن را تغییر دهید.

نحوه اتصال به سرور مجازی به اندروید

نحوه اتصال به سرور مجازی به اندروید

۵- اکنون مراحل برقراری اتصال سرور مجازی از طریق اندروید با موفقیت انجام شده است. برای ایجاد اتصال به VPS کافی است روی connection که ایجاد کرده اید، ضربه بزنید و سپس صفحه مشابه تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد که نشان دهنده شروع اتصال remote است.

۶- هنگامی که اتصال به سرور مجازی از طریق اندروید با موفقیت برقرار شد، می‌توانید نشانگر ماوس را بکشید یا می‌توانید از حالت لمسی که راحت‌تر است؛ استفاده کنید.

برای استفاده از حالت لمسی یا Touch mode، باید روی علامت سه خط کنار نماد کیبورد کوچک ضربه بزنید (مانند شکل زیر).

برای بازگشت به حالت “Mouse Pointer” نیز می‌توانید با تکرار همین روند، بر روی گزینه مربوطه ضربه بزنید، و اگر می‌خواهید اتصال به سرور مجازی خود را قطع کنید، کافی است بر روی علامت”X” در پنجره کوچک VPS در سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید.
۷- در آخر، برای دسترسی سریع می‌توانید آیکون remote desktop را در صفحه اصلی خود اضافه کنید و هر زمان که می‌خواهید VPS خود را چک کنید، به‌راحتی آن‌را راه اندازی کنید. به‌خاطر داشته باشید که برای دسترسی به VPS باید یک اتصال اینترنتی پایدار داشته باشید.

 

آرزو امیری

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.