مقاله وبلاگ

استخراج ابری (کلود ماینینگ)

اردیبهشت ۱, ۱۴۰۰, نویسنده: ۰ نظر

استخراج ابری (کلود ماینینگ)

استخراج ابری (کلود ماینینگ) روشی برای استخراج ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین  است، که نیازی به  نصب سخت افزار و تحهیزات مربوطه ندارد. شرکت هایی هستند که این امکان را فراهم کرده اند که افراد عادی با پرداخت هزینه ی اولیه بتوانند در آن شرکت حساب باز کرده و در فرایند استخراج ابری شریک شوند. اگر چه این فرایند، استخراج بیت کوین را حتی برای کسانی که دور از این شرکت ها هستند ، نیز قابل دسترسی کرده است.

فرایند استخراج ابری شما را قادر می سازد که در یک استخر استخراج شریک شوید و مقدار مشخصی “قدرت هش ( hash )” خریداری کنید. هر یک از شرکاء به نسبت قدرت هشی که به آنها اختصاص یافته است، سهم قانونی و مشخصی از سود حاصل دارند. از آنجا که استخراج ابری از طریق ابر انجام می شود ، دیگر هزینه ای صرف انرژی و یا حفظ و نگهداری تجهیزات نمی شود.

استخراج ابری فرایند استخراج از طریق ابر را تسهیل می کند. رایانش ابری یکی از شیوه هایی است که به سرعت در حال رشد است و از طریق آن سرویسهای کامپیوتری مختلف مانند سرور مجازی، database، نرم افزار و محل ذخیره ی اطلاعات از طریق ابر (یا به زبان ساده تر بر روی انترنت) قابل دسترسی هستند. هزینه ی این شرکت ها، در صورتی که از خدمات اولیه و پایه ای  استفاده کنیم ، مثل پرداخت هزینه ی آب یا برق مصرفی است.

استخراج ابری (کلود ماینینگ)

استخراج ابری (کلود ماینینگ)

انواع استخراج ابری

این فرایند بسیار ساده است و تنها لازم است که فرد با انتخاب مواردی همچون  نوع قرارداد ، دوره ی قرارداد و قدرت هش در  وب سایت شرکت ارائه کننده ی خدمات استخراج ابری ، حسابی در آن شرکت باز کند. با این حال، نمی توان وجود شرکت های تقلبی و افراد شیاد را انکار کرد، به همین خاطر باید در مورد  درستی شرکت مورد نظر برای سرمایه گذاری و استخراج ابری اطمینان حاصل کنید.

یکی از روش‌های استخراج ارزها که به خرید سخت افزار، راه‌اندازی سیستم‌های ماینینگ و به طور کلی پیاده‌سازی نیاز ندارد با نام استخراج ابری یا کلود ماینینگ (Cloud Mining) شناخته می‌شود.

در این روش شما قدرت پردازش سرورهای متصل بهم که در یک مزرعه (mining farms) مجهز است را با مبلغ مشخصی خریداری می‌کنید و استخراج توسط این سرورها و دستگاه‌ها انجام می‌شود و ارز بدست آمده پس از جمع شدن به کیف پول شما منتقل می‌شود

بطور کلی سه نوع روش استخراج وجود دارد :

  1. استخراج میزبانی (Hosted)
  2. استخراج میزبانی مجازی (Virtual Hosted)
  3. قدرت هش اجاره ای  (Leased Hashing)

مزایای استخراج ابری عبارتند از:

  • بدون نیاز به راه‌اندازی سخت‌افزارهای پرسروصدا در منزل
  • عدم نیاز به پرداخت هزینه برق اضافی
  • عدم نیاز به خرید سخت افزارهای گران‌قیمت استخراج ارز
  • عدم نیاز به پیدا کردن مشتری برای سخت‌افزارهای استخراج (به هردلیلی اگر قصد فروش آنها را داشته باشید)
  • عدم نیاز به راه‌اندازی سیستم تهویه مناسب
  • درگیر بودن با مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری احتمالی مربوط به استخراج ارز
استخراج ابری (کلود ماینینگ)

استخراج ابری (کلود ماینینگ)

 

آرزو امیری

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.