مقاله وبلاگ

تفاوت سرور VPS و VDS

اسفند ۶, ۱۳۹۹, نویسنده: ۰ نظر

تفاوت سرور VPS و VDS

تفاوت سرور VPS و VDS اگر مالک یک وب سایت فروشگاهی و یا یک سامانه خدماتی یا هر گونه سرویسی هستید که در فضای اینترنت فعالیت می کند و به تازگی به سطحی از بازدید رسیده‌اید که یک هاست اشتراکی دیگر جواب گوی نیاز شما نیست، وقت مهاجرت به یک سرور اختصاصی مجازی فرا رسیده است.

سرور خصوصی مجازی VPS، مخفف کلمه ی Virtual Private Server یک سرور خصوصی به‌حساب می‌آید و نوعی از خدمات میزبانی است که هم‌زمان با ده‌ها یا صدها سرور مجازی دیگر، بر روی یک بستر مشترک میزبانی می‌شود و در اختیار کاربر قرار می‌گیرد؛ از همین جهت، منابع CPU و RAM در تمامی این سرورها مشترک است، بنابراین ممکن است پس از خرید VPS، زمانی که سرورهای مجازی اطراف در حال ارسال درخواست و استفاده از منابع اشتراکی با شما هستند، سرور شما دچار مشکلاتی در زمینه ی سرعت اتصال به اینترنت، پهنای باند، CPU و RAM گردد.  همچنین این سرور ماهیت فیزیکی ندارد و کاملا مجازی است، به‌طوری‌که قادر است نرم‌افزار و سیستم‌عامل خود را به‌تنهایی به اجرا درآورد. یکی دیگر از مزیت‌هایی که با خرید VPS مشاهده می‌کنید، پیکربندی دقیق و متناسب با نیاز خود سرور است.

سرور اختصاصی مجازی VDS، مخفف کلمه‌ی Virtual Dedicated Server، به معنی سرور اختصاصی مجازی است، ویژگی‌هایی چون کارایی بالا، قابل‌اطمینان بودن و مقیاس‌پذیری دارد که یک مزیت، برای کسب‌وکارهایی که در سایت خود با ترافیک بالا روبه‌رو هستند، به‌حساب می‌آید. سروری که VDS در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، کاملا مستقل است، یعنی منابعی که به‌عنوان امکانات این سرور شناخته می‌شود، به‌صورت اختصاصی برای او است. در VDS برخلاف مدل قبل، وجود سرورهای قوی در مجاور سرور شما باعث ایجاد مشکلی نمی‌شود و درنتیجه بازدهی کار و سیستم شما بالاترمی رود.

تفاوت سرور VPS و VDS

تفاوت سرور VPS و VDS

فرق بین سرور VPS و VDS

بیش از 30 سال است که در بازار حضور دارد، سرورهای مجازی تنها در سال های اخیر توانسته اند خدمات مقرون به صرفه ای را برای اکثر افراد ارائه دهند و به گزینه خوبی برای سایر منابع میزبانی از راه دور تبدیل شوند. امروزه در اوکراین از فن آوری های VPS یا VDS برای کارهایشان استفاده می شود.

VPS یک سرور مجازی متعلق به شرکت میزبان برای اجاره طولانی مدت با دسترسی مدیریت در اختیار شما قرار می گیرد. این بدان معنی است که این سرور دارای موارد زیر است:

  • یک آدرس IP شخصی (یا چندین مورد)
  • جداول مسیریابی
  • Firewall

اما برای برخی محدودیت ها آماده باشید:

  • دسترسی سطح پایین به تجهیزات
  • امکان ایجاد تنظیمات در پرونده های سیستم
  • دلیل این امر این است که در یک محیط فیزیکی – رایانه – چندین نسخه جدا شده از یکدیگر بطور همزمان با یک هسته برای کار خود کار می کنند. فناوری VPS دستیابی به تعادل تقریباً کیفیت و قیمت خدمات ارائه شده به مشتریان را امکان پذیر کرده است.

VDS این یک سرور مجازی است که با تمام مشخصات فوق، یک نسخه جدا شده از هسته را نیز دارد که برای استفاده شخصی ارائه شده است. بر این اساس، کاربر توانایی ویرایش آن را دارد. یک امتیاز اضافی این است که میزبانی VDS به خوبی با ویندوز سازگار است. سرور VPS منحصراً با سیستم عامل UNIX کار می کند. از جنبه های دیگر، عملکرد فناوری VPS یا VDS مشابه است.

فرق بین سرور VPS و VDS

فرق بین سرور VPS و VDS

آرزو امیری

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.