مقاله وبلاگ

جلوگیری از حملات سرور با فایروال CSF

شهریور ۲۰, ۱۳۹۸, نویسنده: ۰ نظر

جلوگیری از حملات سرور با فایروال CSF

حملات DDOS  اصولا از رایج ترین روش‌هایی است که هکرها از آن برای حمله به سمت سرورها و سایت‌های موردنظر خود استفاده می‌کنند. ایجاد ارتباط‌های بسیار زیاد در هر ثانیه باعث می‌شود بار سرور تا حد بسیار زیادی افزایش یافته و در نهایتاً باعث از دسترس خارج شدن سرور شود. پیکربندی CSF یکی از اساسی ترین راه ها برای ایمن سازی سرور شما و محافظت از آن در برابر متداول ترین انواع حملات است.

CSF یا همان Config Server Firewall یک فایروال رایگان و پیشرفته برای اکثر سیستم عامل های لینوکس و یا مبتنی بر لینوکس است که باعث جلوگیری از حملات سرور میشود.

جلوگیری از حملات سرور با فایروال CSF یکی از بهترین روش هاست و همچنین فایروال CSF با توجه به تنظیماتی که دارد هم برای مدیران سیستم تازه کار و هم با تجربه خوب است و مهم تر این که رایگان نیز هست.

جلوگیری از حملات سرور با فایروال CSF

جلوگیری از حملات سرور با فایروال CSF

فایروال CSF روی سیستم عامل های لینوکس زیر اجرا میشوند:

                  سیستم عامل ها

                             سرور مجازی

RedHat Enterprise v6  تا  v7
CentOS v6  تا  v7
CloudLinux v6  تا  v7
Fedora v30
openSUSE v10، v11، v12
Debian v8 – v10
Ubuntu v18 تا   v19
Slackware v12

Virtuozzo
VMware
Xen
VirtualBox
OpenVZ
MS Virtual Server
KVM

فایروال CSF ویژگی های بسیار خوبی دارد و گزینه های پیکربندی هم برای نصب ساده و هم برای نیازهای پیچیده تر را نیز دارد.

ویژگی های مهم فایروال CSF

در اینجا برای شما سه تا از مهم ترین ویژگی های فایروال CSF را در قسمت زیر آورده ایم:

    1. عدم موفقیت در تأیید اعتبار ورود به سیستم

فایروال CSF تلاش برای ورود پیاپی برای ورود به سیستم را نظارت می کند. اگر بیش از حد خطای ورود به سیستم ثبت شده باشد (که می تواند نشان دهنده تلاش هک شدن باشد) ، این نرم افزار می تواند به طور خودکار آن آدرس IP را از دسترسی به سرور منع کند.

این ویژگی با سرورهای پست الکترونیکی ، سرورهای FTP ، openSSH ، پنل های اداری مانند cPanel وWHM، وب سایت های محافظت شده توسط پرونده های htpasswd و موارد دیگر کار می کند.

    1. سرویس پیام رسان

هنگامی که یک آدرس IP مسدود شده است ، می توانید با CSF Firewall برای مشتری پیام ارسال کنید. این ممکن است اطلاعات بیشتری را برای یک هکر فراهم کند ، با این حال ، برای یک کاربر واقعی که ممکن است از تلاش های ناموفق ورود به سیستم ناامید و ناامید شده، می تواند بسیار مفید باشد.

    1. محافظت از هجوم درگاه ها

آخرین چیزی که می خواهید حمله Denial of Service (DOS) به سرور شماست. با این کار وب سایت شما از بین خواهد رفن و دستیابی به آن غیرممکن است. فایروال CSF دارای پورت قابل تنظیم است که میتواند تعداد اتصالات را در مدت زمان معینی مجاز کند.

  • یکی دیگر از ویژگیهای مفید CSF، بررسی امنیتی است. این فایروال تغییرات امنیتی را بر اساس پیکربندی کنونی سرور شما پیشنهاد میدهد که انجام آن باعث اختلال در اجرای بدافزارها میشود. بهتر است برای افزایش امنیت سرور خود CSF را نصب کنید.

نکته مهم: دقت کنید که اگر می خواهید CSF Firewall را بر روی دستگاه خود اجرا کنید، هیچ نرم افزار فایروال دیگری را نصب نکرده اید، زیرا می تواند باعث بروز درگیری و ایجاد مشکل شود.

جلوگیری از حملات سرور با فایروال CSF

جلوگیری از حملات سرور با فایروال CSF

برای نصب و پیکربندی فایروال CSF روی این قسمت کلیک نمایید

مریم ممتاز

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.