مقاله وبلاگ

مقایسه سرور ابری و سرور مجازی

خرداد ۱۹, ۱۴۰۰, نویسنده: ۰ نظر

مقایسه سرور ابری و سرور مجازی

مقایسه سرور ابری و سرور مجازی تشخیص درست درباره تفاوت تکنولوژیکی بین میزبانی سرور ابری و سرور مجازی در صنعت هاستینگ در حال حاضر کمی پیچیده است. عموماً بیشتر افراد تفاوت اساسی بین این دو را نمی‌دانند که دلیل آن نیز عدم آگاهی در مورد تفاوت بین این دو فناوری و کاربرد سرور مجازی و سرور ابری در میزبانی وب است.

یکی از اولین مواردی که پس از راه‌اندازی سایت باید در نظر داشته باشید، امکان ارتقا سرویس است که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنید. اگر هنوز از هاست اشتراکی که از ابتدا سایت را روی آن راه‌اندازی کرده‌اید استفاده می‌کنید، زمان آن فرا رسیده که به داشتن یک سرور مستقل فکر کنید. سرور مجازی ابری و سرور اختصاصی یکی از دو  انتخابی است که می توانید داشته باشید اما، این انتخاب منوط بر شناخت تفاوت سرور مجازی ابری و سرور اختصاصی است.

سرور مجازی یا VPS، در واقع یک ماشین مجازی است که بر بستر یک سرور فیزیکی قدرتمند راه‌اندازی شده است. بر روی این سرور فیزیکی، چندین سرور مجازی راه‌اندازی می‌شود. در این روش، منابع سرور اصلی، بین سرورهای مجازی تقسیم می‌شود و هر سرور مجازی، منابع مخصوص به خود را دارد و از بقیه سرورها مجزاست. در خرید سرور مجازی در شرایط مشخص، سرور مربوطه می تواند برای افزایش عملکرد، بین سرورهای فیزیکی مختلف جا به جا شود.

سرور ابری مانند سرورهای مجازی عمل می‌کنند. در این مدل سرور کاربر با داشتن پنل کاربری و بدون هیچ سخت افزار فیزیکی، می‌تواند سرور خود را از راه دور مدیریت کند. تنها تفاوت سرور ابری با سرورهای مجازی (VPS) این است که اطلاعات آن از راه دور کنترل و پردازش می‌شود.

مقایسه سرور ابری و سرور مجازی

مقایسه سرور ابری و سرور مجازی

 تفاوت vps و CloudServer

برخی از شرکتها فکرمیکنند سرورهای مجازی و سرور های ابری یکسان هستند، اما این گمان به دلایل زیر اشتباه است.

تفاوت های سرور مجازی و سرور ابری عبارتند از:

در صورتی به سرور مجازی اقدام کنید:

  • میزبانی سرور مجازی به‌طور کلی کارایی کمتری دارد
  • سایت شما هنوز درحال رشد است، و هزینه سرور نیز برای شما خیلی مهم است.
  • سایت شما نیاز به منابع بیشتری دارد، اما نه در این حد که یک سرور اختصاصی قدرتمند خریداری کنید.
  • تنظیمات پیچیده‌ای بر روی سرور انجام داده‌اید و قصد دارید از کل سیستم‌عامل، مرتبا بک آپ تهیه شود.
  • تمایل دارید این امکان را داشته باشید که بتوانید، سریعا سیتم‌عامل سرور را تغییر دهید و سرور را با نرم‌افزارهایی که از قبل بر روی آن نصب ‌شده‌اند، راه‌اندازی کنید.

در صورتی به سرور ابری اقدام کنید:

  • اگر قصد دارید وب سایت خود را، با حداقل هزینه، بصورت مستقل بر روی یک سرور مجزا راه‌اندازی کنید، سرور مجازی ابری در مقابل سرور ابری  به‌صرفه ترین گزینه است.
  • اگر از سرور ابری استفاده کنید، به دلیل اینکه بر بستر ابری راه‌اندازی شده است، حتی دیگر نگران مشکلات سخت‌افزاری سرور فیزیکی اصلی که سرور مجازی بر روی آن قرار دارد نخواهید بو.، چرا که اگر به هر دلیل، این سرور فیزیکی از دسترس خارج شود، سرور مجازی بصورت آنی، به سرور دیگری منتقل می‌شود. در بستر ابری، شما چیزی با عنوان مشکلات سخت‌افزاری احساس نمی‌کنید.
  • در میزبانی سرور مجازی ابری، شما این امکان را دارید که سرور خود را حذف کنید و سیستم‌عامل آن را از ابتدا نصب کنید و یا از سیستم‌عامل‌های دیگری استفاده کنید. تمام این اقدامات، در کمتر از یک دقیقه قابل انجام است.
  • یک سرورابری ازمنابع توزیع شده درسرورهای مختلف فیزیکی استفاده میکند.

 

 تفاوت vps و CloudServer

تفاوت vps و CloudServer

آرزو امیری

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.