مقاله وبلاگ

تاثیر https در سئو سایت

فروردین ۱۹, ۱۳۹۹, نویسنده: ۰ نظر

تاثیر https در سئو سایت

همانطور که مدت هاست انتشار این الگوریتم میگذره تاثیر https در سئو سایت گوگل معمولاً فاکتورهای و عواملی را که از آنها برای رتبه‌بندی سایت‌ها استفاده می‌کند،فاش نمی‌کند. به همین خاطر بود وقتی این شرکت اعلام کرد برای وبسایت‌هایی که از پروتکل https استفاده می‌کنند امتیاز ویژه‌ای در نظر می‌گیرد، بسیاری از افراد شگفت‌زده شدند.

پروتکل https شبیه به دیگر فاکتورهای رتبه‌بندی نیست و پیاده‌سازی آن پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و حتی ممکن از در گاهی اوقات به اندکی خطرپذیری و هزینه نیاز داشته باشد. در حال حاضر، سایت‌ها و وب‌مسترها بیش از پیش در حال استفاده از پروتکل https هستند.

زمانیکه وارد سایت های مختلف می شوید به صورت خودکار یک HTTP در ابتدای آدرس برای شما اضافه می شود در برخی مواقع ممکن است متوجه شوید که در ابتدای آدرس به جای اینکه http اضافه شده باشد آدرس سایت با Https برای شما نمایش داده شده است.

شاید در ظاهر این موضوع چندان اهمیت نداشته باشد ولی باید بدانید همین “s” ناقابل  زمانیکه به انتهای Http اضافه می شود این قابلیت را دارد تا امنیت اطلاعاتی که در سایت شما تبادل شده است را افزایش دهد.

بنابراین می توانیم Https را اینگونه تعریف کنیم که یک ارتباط امن و محافظت شده می باشد که برای ارتباط با سایت های مهم و حساس همچون بانک ها مورد استفاده قرار می گیرد.

پروتکل Https مخفف عبارت تکمیلی Hypertext Transfer Protocol Secure و به معنای انتقال ابر متن بوده و یک پروتکل برای برقراری ارتباط های ایمن می باشد.

تاثیر https در سئو سایت

تاثیر https در سئو سایت

مزایای استفاده از Https در سئو سایت

این روزها  نقش پروتکل های رمزنگاری اطلاعات  برای موتورهای جستجو دارای اهمیت بسیاری می باشد البته این مسئله در کنار تامین امنیت بالا برای کاربران وب زمانی و مدیران وب سایت ها شکل جدی به خود می گیرد که گوگل در وبلاگ خود اعلام کند یکی از عامل تاثیر گذار بر سئو سایت این است که وبمسترها از پروتکل های امن برای وب سایت خود استفاده کنند.

به همین خاطر است که اهمیت پروتکل HTTPS در بهبود و بهینه سازی سئوسایت در چند سال اخیر بسیار زیاد شده است .

اگر بخواهیم مزایای استفاده از Https در سئو سایت را برایتان عنوان کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره ای داشته باشیم:

  • اطلاعات کاربران و مشتریان همچون شماره و رمز کارت های بانکی امن مانده و امکان سرقت را نخواهند داشت.
  • کاربران و بازدیدکنندگان وب سایت ها این امکان را دارند از اصالت، هویت، کسب و کار و دامنه اینترنتی وب سایت مطلع شوند.
  • کاربران وب سایت هایی که از Https استفاده می کنند می توانند اطلاعات بیشتری را در اختیار داشته باشند و با آرامش و خیال آسوده تری از خدمات آن وب سایت استفاده کنند
  • افزایش امنیت سایت به کمک گواهیSsl
  • افزایش اعتماد کاربران به سایت ها
  • افزایش امنیت یعنی رمزگذاری اطلاعات انتقال یافته بین کاربران و سایت
  • تشخیص بهتر هویت سایت توسط موتورهای جستجو

 

مزایای استفاده از Https در سئو سایت

مزایای استفاده از Https در سئو سایت

آرزو امیری

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.