مقاله وبلاگ

تغییر پورت ریموت دسکتاپ

مهر ۱۷, ۱۳۹۸, نویسنده: ۰ نظر

تغییر پورت ریموت دسکتاپ

تغییر پورت ریموت دسکتاپ پروتکل RDP که مخفف ( Remote Desktop Protocol ) می باشد یک پروتکل انحصاری مایکروسافت است که به کمک آن می توان از طریق شبکه به یک سیستم دیگر به صورت گرافیکی وصل شد و آن را کنترل کرده و از امکانات آن بهره برد.

پورت پیشفرض سرویس RDP یا Remote Desktop برابر مقدار 3389 است و ممکن است بنابر دلایل امنیتی و محافظت از سرور در مقابل حملات خارجی و داخلی، این پورت را به عدد دلخواهی تغییر دهید.

معمولا به جهت بالا بردن ضریب امنیتی در سرور های ویندوز ، مدیر سرور اقدام به تغییر پورت ریموت دسکتاپ از حالت پیشفرض (پورت 3389) می نماید.

توجه داشته باشید که اگر firewall پورت ۳۳۸۹ را ببندد شما دیگر نمی توانید از Remote Desktop استفاده نمایید . البته می توان شماره ی پورت RDP را با استفاده از رجیستری به سادگی تغییر داد.

اگر قرار باشه به عنوان یک هکر قانونمند البته، به شبکه یک شرکت و یا یک سازمان حمله ای انجام بدم ، اولین مرحله اسکن کردن پورتهای باز شبکه هست، اگر در همین حین متوجه بشم که پورت 3389 روی سیستم هدف باز هست حتما به این نتیجه میرسم که من میتونم به این سیستم با استفاده از پروتکل RDP و استفاده از Remote Desktop Connection متصل بشیم.

تغییر پورت ریموت دسکتاپ

تغییر پورت ریموت دسکتاپ

آموزش تغییر پورت ریموت دسکتاپ

میخایم به شما آموزش بدیم که چطور می تونیم پورت پیشفرض معروف پروتکل RDP که شمارش 3389 هست رو تغییر بدیم و  بعد از اینکه این شماره پورت رو عوض کردید چطور به این سیستم از طریق Remote Desktop متصل بشید، هدف از انجام اینکار تا حد زیادی میتونه در مراحل اولیه شناسایی شبکه توسط هکرها جلوی شناسایی سیستم ها رو بگیره و از نظر امنیتی درجه خوبی رو برای ما ایجاد کنه .

چون فقط اون کسی که شماره پورت جدید رو داره توانایی برقراری ارتباط با سیستم هدف رو خواهد داشت برای انجام اینکار ما بایستی پورت TCP 3389 رو مثلا به شماره پورت 3399 تغییر بدیم، شماره پورتی که انتخاب میکنید کاملا میتونه دست خودتون باشه، مراحل زیر رو دنبال کنید:

برای این کار وارد قسمت Registry سیستم می شویم.

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\TerminalServer\WinStations\RDP-Tcp\PortNumber

بر روی PortNumber کلیک راست نمایید و سپس  Modify  را انتخاب نمایید.

 قسمت Base را بر روی Decimal قرار داده و سپس در محیط Value پرت جدید را وارد نمایید.که پورت پیش فرض 3389 می باشد.

 بعد از اعمال تغییرات سیستم خود را Restart نمایید.

آموزش تغییر پورت ریموت دسکتاپ

آموزش تغییر پورت ریموت دسکتاپ

آرزو امیری

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.