مقاله وبلاگ

راه اندازی گیم سرور(Game Server)

اسفند ۲۱, ۱۴۰۰, نویسنده: ۰ نظر

راه اندازی گیم سرور(Game Server)، وقتی بازی‌ها را در حالت Single Player یا آفلاین بازی می‌کنید، تمام تبادل دیتا روی سیستم شما انجام می‌شود؛ اما وقتی صحبت از بازی‌های آنلاین تک‌به‌تک یا Multi Player باشد، اوضاع متفاوت خواهد بود. در این حالت به سرور نیاز داریم. از آنجایی که هدف استفاده از این سرور اجرای بازی است، به آن سرور گیم یا Game Server می‌گویند. در واقع تمام بازی‌های آنلاینی که می‌شناسید، با استفاده از سرور بازی، کاربران خود را به یکدیگر و در محیط بازی متصل می‌کنند.

گیم سرور (Game Server)، سرویس مورد نیاز بازی بر روی سرور نصب می‌شود و بازیکنان با اتصال از طریق اینترنت و ارتباط با سرور در کامپیوترهای خود و یا کنسول های خود می‌توانند به صورت آنلاین بازی کنند.

راه اندازی گیم سرور(Game Server)  را میتوان از شرکت های ارائه دهنده خدمات سرور مجازی و سرور اختصاصی تهیه کرد. این شرکت ها گیم سرور ها را به دو صورت مدیریت شده و مدیریت نشده ارائه خواهند داد.

در حالت گیم سرور مدیریت شده هزینه بیشتری برای ارائه پشتیبانی های نرم افزاری و نصب و کانفیگ سرویس های بازی از شما دریافت خواهد شد اما در حالت گیم سرور مدیریت نشده سرور خام پس از نصب سیستم عامل به شما تحویل می شود و در ادامه کلیه فرایند های مربوط به نصب سرویس های بازی و کانفیگ های آن بر عهده خود شما می باشد.

راه اندازی گیم سرور(Game Server)- ایران وی پی اس

راه اندازی گیم سرور(Game Server)- ایران وی پی اس

آموزش راه اندازی اولیه سرور گیم

سرور اختصاصی، سرور مجازی یا VPS و حتی سرورهای ابری که از فناوری رایانش ابری بهره می‌برند. اگر می‌خواهید با هرکدام بیشتر آشنا شوید، فقط کافی است روی لینک آن‌ها کلیک کنید تا به مقالات مفصل ما راجع‌به آن‌ها برسید.

در بین این سرورها، سرور اختصاصی مناسب‌ترین برای استفاده به‌عنوان سرور بازی است. سرور اختصاصی مناسب‌ترین انتخاب برای میزبانی از بازی‌های آنلاین است. در این نوع سرورها، تمام توان و منابع در اختیار یک نفر که مالک آن است قرار دارد. حالا اگر مالک بخواهد از سرور برای بازی استفاده کند، می‌تواند تمام توان آن را صرف اجرای هرچه بهتر آن کند؛ یعنی گیم‌پلی خیلی بهتر و پینگ بسیار پایین.

وقتی سرور اختصاصی داشته باشید، می‌توانید هرکاری که می‌خواهید با آن انجام دهید. می‌توانید سایت‌تان را روی آن میزبانی کنید، از آن برای ترید کردن در دنیای کریپتو استفاده کنید، بازی کنید و …؛ اما در نظر داشته باشید که داشتن سرور اختصاصی، هم هزینه زیادی می‌طلبد و هم نگهداری و راه‌اندازی‌اش کار ساده‌ای نیست.

منابع مورد نیاز برای ساخت گیم سرور کانتر عبارتند از:

  • ۲ گیگابایت رم
  • دو هسته مجازی/ CPU
  • حداقل ۴۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی
  • داشتن اکانت استیم

دستورالعمل نصب و راه اندازی

  1. دانلود نرم افزار SteamCMD
  2. وارد کردن مپ های موجود
  3. دانلود فایلهای CSGO
  4. اتصال به سرور CSGO

SteamCMD یک برنامه خط فرمان است که به شما اجازه نصب نرم افزار مانند سرور اختصاصی بدون نیاز به نصب Steam Client ( https://developer.valvesoftware.com/wiki/SteamCMD ) می دهد استفاده از SteamCMD فرض می کند که شما شناسه برنامه ای را که مایل به دانلود یا به روزرسانی آن هستید می شناسید.

پیکربندی و راه اندازی گیم سرور کانتر در سرور مجازی ویندوز میتواند به سادگی انجام شود؛ با مرحله ابتدایی یعنی دانلود نرم افزار CMD، فرآیند ساخت گیم سرور را شروع خواهیم کرد

دانلود نرم افزار SteamCMD ابتدا پوشه ای با نام SteamCMD را ایجاد نمائید و پوشه دوم را نیز برای بازی CSGO ایجاد کنید.

برای گیم سرور حداقل امکاناتی را باید در نظر بگیرید تا عملکرد خوبی را حین بازی مشاهده کنید. ما به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

  • پشتیبانی از پروتکل های IPv4 و IPv6

هر سرور با یک آدرس عمومی IPv4 و IPv6 ارائه می‌شود. شما می‌توانید آدرس‌های IPv4 اضافی را برای سرور خود خریداری کنید (حداکثر ۲۵۶ آدرس به ازای هر دستگاه).

  • توافق نامه SLA – ۹۹.۹۰٪

بهتر است که تمامی سرورها دارای % SLA 99.90 باشند تا بهترین دسترسی را برای برنامه‌های تجاری شما تضمین کنند.

  • محافظت در برابر حملات DDoS

برای تضمین حداکثر امنیت برای زیرساخت‌های شما، بهتر است که یک سیستم ضد DDoS در تمام سرورها گنجانده شود. این امر تضمین کننده‌ی تداوم سرویس شما در صورت بروز حملات است.

  • ۵۰۰ گیگا بایت فضای storage پشتیبان

بهتر است که برای هر گیم سرور ۵۰۰ گیگا بایت فضای ذخیره سازی اختصاصی جهت backup ارائه داده شود. این فضا به طور کامل مستقل از سرور بوده و اجازه می‌دهد شما برای ذخیره داده‌ها و فایل‌های تنظیمات خود از آن استفاده کنید. ظرفیت این فضای ذخیره در صورت نیاز قابل افزایش است.

آموزش راه اندازی اولیه سرور گیم- ایران وی پی اس

آموزش راه اندازی اولیه سرور گیم- ایران وی پی اس

 

آرزو امیری

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.